niedziela, 12 stycznia 2014

Szalik „Warkocz Roszpunki” :)



Witam Was serdecznie i dziękuję, że do mnie zaglądacie :) Wasze wizyty oraz pozostawiane komentarze, zawsze dodają mi chęci do dalszego działania. Dzisiaj chcę Wam przedstawić historię szalika, który wydziergałam jeszcze w grudniu… jednak gips uniemożliwił mi jego wykończenie, a tym samym zrobienie zdjęć. Powoli jednak nadrabiam zaległości...


Do wzoru szalika - TUTAJ - dodałam motyw środkowy :)


Dzierganie było dość monotonne… zamykaniu i nabieraniu oczek nie było końca  :) Jednak efekt końcowy, który pokażę w następnym poście, prezentuje się dość ciekawie… chociaż pozostaje oczywiście kwestią gustu :)


Tak, w obrazowym skrócie, powstawał szalik, na który zużyłam prawie kilogram włóczki: 













OPISOWY SCHEMAT SZALIKA:

*nabrałam 86 oczek na druty nr 5

*1 rząd = 8 o. prawych, 20 o. lewych, 8 o. prawych, 14 o. lewych, 8o. prawych, 20 o. lewych, 8 o. prawych

*2 rząd = wszystkie oczka na prawo

*3 rząd = jak 1 rząd

*4 rząd = jak 2 rząd

*5 rząd = jak 1 rząd

*6 rząd = jak 2 rząd

*7 rząd = jak 1 rząd

*8 rząd = jak 2 rząd

*9 rząd = 8 o. prawych,  zamknęłam 20 o. lewych, 8 o. prawych, zamknęłam 14 o. lewych, 8 o. prawych, zamknęłam 20 o. lewych, 8 o. prawych

*10 rząd = 8 o. prawych, nabrałam 20 o., 8 o. prawych, nabrałam 14 o., 8 o. prawych, nabrałam 20 o., 8 o. prawych


*Następnie powtarzałam te 10 rzędów jeszcze 6 razy

*Od 71 rzędu przerabiałam szalik według powyższego schematu – jedynie w miejscu 14 oczek środkowych zaczęłam robić ten warkocz:





* Dalej przerabiałam cały czas według schematu, aż do ukończenia 18 powtórzeń motywu warkocza

*Następnie wróciłam do powtarzania 7 razy 10-sięciu pierwszych rzędów (opisanych na początku) i zamknęłam wszystkie 86 oczek


*WYKOŃCZENIE - na obydwu końcach wrabianego warkocza nabrałam 14 oczek, z których zrobiłam pasek, przerabiając *1 rząd na prawo i 1 rząd na lewo*, tak, aby na prawej stronie robótki znajdowały się oczka prawe. Uzyskany pasek przyszyłam po lewej stronie robótki (pod spodem 7-iu pasków lewych oczek). Na koniec zaplotłam po jednej stronie szalika warkocz z powstałych pasków, doszyłam drewniane koraliki, 2 guziki oraz dorobiłam warkocze i frędzle.


OBRAZOWY SCHEMAT SZALIKA:
(schemat narysowany został nietypowo, gdyż ukazuje jakie oczka robić w każdym rzędzie, a nie jak prezentuje się prawa strona udziergu)






O szaliku możecie przeczytać również na Forum gazety.pl - TUTAJ




Inne sposoby wykorzystania samego warkocza: TUTAJ oraz TUTAJ
Ja wykorzystałam go również przy dzierganiu CZAPKI i OPASKI


Więcej w następnym poście…



11 komentarzy:

  1. Cudo. Ślinka mi cieknie na takowy. Dzięki za opis i schematy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny! Opis szczegółowy, to może skuszę się i spróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziergam podobny szalik, tylko bez środkowego motywu, jaki dodałaś w swoim szaliku, ale kiedy ukończę nie wiem, bo rzeczywiście dzierga się go wolno, a spuszczanie i nabieranie oczek jest dość monotonne i końcowego efektu nie widać, dopiero jak się robótkę zakończy.
    Szalik wyszedł Ci przepiękny - ciekawa jestem jak prezentuje się po splotach warkocza.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu :) Wiem, że Twój szalik będzie bardzo efektowny i z lekką niecierpliwością oczekuję na jego prezentację...
      Życzę Ci dużooo cierpliwości :) i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Myślę, że szalik w końcowym etapie będzie rewelacyjny, nie mogę się doczekać nowego postu ;) Bardzo lubię Twój blog, bo pokazujesz takie piękne wydziergane prace, a do tego takie przejrzyste schematy ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mozolna praca! Efekt będzie z pewnością zachwycający!!!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wzór! Fajnie, że podajesz opis :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam, czytam i wciąż nic z tego nie rozumiem :) Zgadnij gdzie dzisiaj byłam! W bibliotece. A wiesz co mam? Książeczkę! Trudno się było domyśleć, prawda? xD Ale to nie jest zwyczajna książeczka. To książka pod tytułem "szydełkowanie". Od czegoś w końcu trzeba zacząć :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, toś mnie dopiero zaskoczyła tytułem książki :) Jednak, znając Twoją kreatywność, zapewne jeszcze nie raz zaskoczysz mnie "czymś" nowym :) Jednak przyznam, że i tak jestem w lekkim szoku :) W wielkim napięciu, z niecierpliwością czekam na pierwszy Twój udzierg... ale będzie się działo :) :) :)

      Usuń
  8. Trafiła tutaj przypadkiem ale zostaje na dużej.
    Od godziny dziergam ten szal już nie mogę doczekać się końca.
    Dziękuję za wzór pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że... zabłądziłaś :) Wpadłam z rewizytą... Szal na pewno wyjdzie śliczny - czekam na finał.
      Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję bardzo, że mnie odwiedzacie i zostawiacie komentarze :) Jestem szczęśliwa i wdzięczna za każdy pozostawiony wpis. Zapraszam ponownie :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Obserwatorzy