piątek, 10 stycznia 2014

Obiecane...

... i pokazane :) Tak prezentują się moje pierwsze markery. Zrobiłam parę większych na grube druty.



Miałam spore trudności ze znalezieniem ogniwek łączących, stąd zmuszona byłam poczekać parę dni na ich dostarczenie. Okazało się jednak, iż ogniwka nie są najlepszej jakości :( W najbliższym czasie będę starała się wymienić je na trwalsze i ładniejsze. Tymczasem założyłam te, które posiadam.




Zdaję sobie sprawę, że nie jest to „mistrzostwo świata”… Jednak mam satysfakcję z własnej produkcji :)  Z czasem postaram się o ładniejsze koraliki oraz inne dodatki i na pewno powstanie dużo więcej, cieszących bardziej oko, markerów.

KRÓTKO O MARKERACH:

Markery, czyli znaczniki, służą do: oznaczania szwów, rzędów, zaznaczania dodawania i ujmowania oczek, początku i końca schematu wzoru, itp. Są łatwe w użyciu, przemieszczają się na drucie razem z robótką - gdy dotrze się do miejsca, w którym jest marker, wówczas przekłada się go z lewego drutu na prawy. 


Najlepiej zaopatrzyć się w większą ilość markerów. Większa ilość markerów przydaje się zwłaszcza przy robieniu chust, aczkolwiek nie tylko.

Istnieją dwa rodzaje markerów, nie wiem jak fachowo się je nazywa, ja nazywam je "otwarte" i "zamknięte". Pokazane przeze mnie markery należą do "zamkniętych". 

Marker "zamknięty" (opisany powyżej), to taki, którego nie można "odpiąć" - nie pozostaje on w zrobionym rzędzie, lecz przenosi się go wraz z przerabianymi oczkami - sygnalizuje on miejsce, gdzie następuje jakaś zmiana, np. koniec/początek schematu z wzorem.
Zaś marker "otwarty" jest doskonały do zaznaczania w zrobionej dzianinie np. środka w przypadku szala. Pozostaje dokładnie tam, gdzie się go zawiesi - w każdej chwili można go "odpiąć". Markety "otwarte" można z powodzeniem stosować także jako "zamknięte" :)


TUTAJ pokazane zostało praktyczne zastosowanie markerów "zamkniętych"

TUTAJ znajduje się przykład markerów "otwartych"

 



5 komentarzy:

  1. Wspaniała rzecz!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam robótek z markerami i przyznam się, że dopiero na blogach zauważyłam tę na pewno przydatną rzecz. Świetny pomysł na zrobienie takich markerów, można do ich zrobienia wykorzystać przeróżne drobiazgi. Super!
    ( tak a' propos - w jaki sposób posługiwać się takim markerem, jak zdjąć go z robótki, jeśli w jakiejś części przerabiania potrzebujemy coś zaznaczyć?)
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na temat posługiwania się markerami dodałam krótki opis w poście... Mam nadzieję, iż okaże się przydatny :)
      Pozdrawiam Cię Małgosiu

      Usuń
  3. Pomysłowe i piękne :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie cudowne. Gdyby to były kolczyki to z chęcią założyłabym je na uszy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo, że mnie odwiedzacie i zostawiacie komentarze :) Jestem szczęśliwa i wdzięczna za każdy pozostawiony wpis. Zapraszam ponownie :)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Obserwatorzy